Duża dostępność aut z Japonii sprawia, że coraz częściej zastanawiamy się nad sprowadzeniem swoich wymarzonych czterech kółek właśnie stamtąd. Auta pochodzące z Japonii charakteryzują się nieporównywalnie lepszym stanem technicznym niż pojazdy z naszego podwórka. Wpływ na to ma niewątpliwie wyższa kultura techniczna Kraju Wschodzącego Słońca. 

Auta z kierownicą po lewej (europejskiej) stronie
Wbrew pozorom auta z kierownicą po ,,naszej” stronie stanowią dość sporą grupę w Japonii. Skąd znalazły się właśnie tam? Przyczyna jest jedna – prestiż. Japończycy za symbol bogactwa uważają posiadanie europejskiego auta. Szczytem luksusu w wydaniu japońskim jest bycie tak bogatym, że stać nas na kaprys w postaci auto prosto z kraju producenta, a więc chociażby Niemiec lub Włoch. Warto rozejrzeć się za markami premium – BMW, Mercedes – gdyż takie są najchętniej tam kupowane. Niski przebieg, dobry stan – na pierwszy rzut oka widać, że są to pojazdy używane okazjonalnie. Stąd biorą się też niewiarygodnie niskie przebiegi – mniej niż 100 tysięcy w przypadku kilkunastoletniego auta – w Japonii to norma!

Auta z kierownicą po prawej (japońskiej) stronie – JDM
JDM, czyli Japanese Domestic Market, to skrót znany dobrze wśród miłośników japońskiej motoryzacji. Są to wszystkie auta przeznaczone na rodzimy rynek, a więc z kierownicą po prawej stronie. Warto szukać przede wszystkim aut rdzennie japońskich – sportowych legend, jak Nissan Skyline, czy unikatowych limuzyn, jak Toyota Crown.